HTML

Maybe I'm not leaving maybe I'm not staying either

tomika indiaba megy

Friss topikok

  • gkatuska: írj megint valamit! légyszi (2012.03.25. 09:11) My heart beats like a jungle drum
  • borcsii: :))) csak így tovább! vidámsajcit! (2012.02.28. 21:30) No Stress
  • borcsii: @tomcse: írjad is! (2012.02.26. 13:21) fuuuhh
  • arisztotela: Senkinek nem javaslom, hogy anyádnak képzelje magát. (Igen, kommenteltem) (2012.02.13. 20:08) i keep comin around
  • arisztotela: az elosztó itt több, mint száz (2012.02.10. 23:19) a fejlődő világ

Címkék

the road so far

2012.01.24. 11:41 tomcse

 Hát ez elég durva. Indiában vagyok. Elég sok idő kellett hozzá, hogy ez tudatosuljon bennem, az egyik szint az volt, amikor láttam egy motort, amin hárman utaztak; két ember, meg egy kecske. Hogy érzem magam? Éppen kurva jól, de ne aggódjatok, ez kb. fél naponta változik, természetesen a teljes letargia váltja, és a honvágy, vagyis pontosabban a Blanka-vágy. Facebookot sajnos csak hétvégén lehet a suli netjéről használni, úgyhogy az még várat magára, hogy a blogot a nagyközönségnek is meg tudjam mutatni, de sebaj, van még fél évem. Vagyis csak öt hónap, mint kiderült, az utolsó itt töltött hónapomat teljes egészében utazásra tudom majd fordítani, meg persze előtte is az iskolai szüneteket. A campuson kurva sok időm lesz, az már biztos, három nap alatt sikerült két és fél könyvet elolvasnom, persze ekkor még nem volt login ID-m az Internethez, tehát az olvasási sebességem azért nyilván lassulni fog, bár ugye fácse hiányában nem annyira, mint várná az ember. Egyszer már elkezdtem írni ezt a posztot, aztán rájöttem, hogy tökre nem is úgy akarom megírni, ahogy akkor belekezdtem, ez tehát a második verzió, amiből így kimarad az az élmény, hogy élőben tudósíthassak Utkarsh bepisiléséről. Igen, bepisilés. Ugyanis zseniális módon a grade one-t tanítom miss Dyah-val, mondhatni én vagyok a samesz. Emellett én fogom tanítani angol nyelvre azokat, "whose English is really poor", ahogy fogalmaztak. De tényleg, a first grade csudijó móka. Ott van például a Texan redneck Nicholas (persze annyira redneck, hogy közben a szülei valszeg iszonyat CEO-k valami elképesztő multinál, amiből futja a kb. 2 milkás éves tandíjra, ami mondjuk persze sok, de bazmeg még medence is van, ami nem olyan szar azért, főleg, hogy most is majdnem harminc fok van, és csak arra várok, hogy ötöt üssön az óra, és mehessek csobbanni), aki SEN (speciális gyerek, kb. másfél centis a legkisebb betű, amit viszonylag olvashatóan le tud írni, a mai nap folyamán ő is bepisilt egyébként), és bárhova megyünk, megfogja a kezem, és folyton mesélgeti a kis sztorijait, bírom.

A házak olyan nyitottak, mint egy hetedik kerületi bérház lépcsőháza, csak éppen nem lakások, hanem szobák nyílnak belőle meg fürdőszobák, a meleg miatt semmi szükség nincs a sztenderd négy fal koncepció alkalmazására. Nagyon tré viszont, hogy oké, hogy nem szabad levenni a pólódat, mert kinéznek, de még rövidgatyát sem nagyon érdemes venni, sőt az osztályban farmert sem (!!) hordhatsz, ezzel kapcsolatban mondjuk elnézőek velem, aki egy darab nem farmer hosszúnadrágot nem pakolt, persze ők nem mondták, úgyhogy legyenek is elnézőek, nemigaz. Cigizni nem lehet a campuson, amikor rágyújtok kb. úgy érzem magam, mint nyolcadikban a Radnótiban, amikor hátra jártunk az udvaron cigizni, megint megvan az a kis bizsergető félelem, persze itt ha meglátnak, megmondom, hogy hát hol a picsában kellene mégis, ha nem itt, tehát a lebukás nem jár valódi veszéllyel. Apropó Radnóti, végre kezelhetek intelligens táblát, méghozzá minden nap. Erre tizedik vagy kilencedik osztály óta vágyom, tudom is én már, mikor hozták őket a suliba.

Ja igen, ötven kilométerre van Hyderabad, de harminc perc séta az első cigarettaárus is, ahol vettem fogkefét, és életem legkevesebb összegét fizettem ki ezután, kb. 25 forintért vásároltam enni magamnak (mondjuk otthon is ha levonnánk a marketingköltségeket és a hasonló, valójában felesleges dolgokat, amik csak a profittermelést szolgálják, hasonló összeget kapnánk a végén...). És visszafele a forma, akitől vettem a kaját, még el is hozott a motorján egy darabon!

A szállás egyelőre borzadályos, a fiúk "hostelében" lakom, ami egyébként természetesen jóval kulturáltabb, mint az otthoniak, egyedül mondjuk a Kármán koli patentebb az általam ismertek közül. De nem hogy zárni nem lehet az ajtót, még csukni sem. Nincs kilincs. És nem azért, mert letört, á dehogy. Alapból nincs. Köszöntem szépen, bazmeg. Kívülről persze rám is lehet lakatolni. Én azért ott cigizek általában, mégis meghittebb és nyugodtabb, mint Mr Damien vagy Mr Chalasani elől bújkálni. Az, hogy mi lesz, csak rajtam múlik, a kommentek közt várom a véleményetek. Első opció, maradok itt, szombaton áthelyeznek a guest house-ba, ami "significantly nicer", veszek egy motort (benzin kb. kétszáz forint), legtöbb nap nem költök semmire sem, medencézek délutánonként, hétvégén meg elmegyek várost nézni, és végre szétcsapni magam (azóta nem ittam, hogy eljöttem Csokikától, azért ez nálam nem épp szokásos, már kezdem rosszul érezni magam), és félre tudok rakni valszeg elég sok pénzt utazni az utolsó hónapra. Második opció, bemegyek lakni a városba valami olcsó AIESEC-es szállásra, mindennap behoz az ISKOLABUSZ, reggelit, ebédet ugyanúgy kapok, csak a vacsit kell fizetnem, és így fel tudom fedezni az egész várost seperc alatt.

Mennyire pontosak az indiaiak? A Blöffből idéznék:

'What's with them sausages, Charlie?'

'Two minutes, Turkish.'

(...)

'What's happening with them sausages, Charlie?'

'Five minutes, Turkish.'

'It was two minutes five minutes ago!'

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maybeimnotleavingmaybeimnotstayingeither.blog.hu/api/trackback/id/tr853743520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomcse 2012.01.24. 12:08:59

P.S. Természetesen elfelejtettem fogkefét hozni, a repülőn kapottat meg valahol elhagytam útközben, a napszemüvegemmel együtt. Igen, Dózsa, eddig tartott. De ez még mindig jóval hosszabb életű volt, mint amennyire szoktak.

P.S. II. Végre nagyjából kidugult a fülem, ami a Budapest-Londonon dugult be. Kurva szar volt eddig, tényleg.

tomcse 2012.01.24. 12:38:43

JA és a kedvenc szövegem eddig:

Hátam mögött összesúg két kilenc éves:
'Did you know that he's a Sir??'
'OF COURSE I DID!!'

Hajnás 2012.01.24. 18:10:58

Ez a motor, egyszerűen nem is értem, hogy idáig h nem jutott eszedbe ez a valami amitől tuti életveszélybe kerülsz. :D

Örülünk, hogy egyben vagy és hogy jól érzed megad! A 30 fokért meg a medencéért pedig baszódj meg.

(ja és kötelező haza hozni egy kis indiait ajándékba)

És hiányzol nekünk nagyon:(

tomcse 2012.01.25. 03:40:55

persze, tudom, hogy könnyen meghalnék, de itt a 15000 forintos motort venném, aminek kb 50 a végsebessége. netem az mindig van, facebook van csak hétvégén. majd hozok haza csomó fűszert, jó??

borcsii 2012.01.25. 11:23:25

két meglátásom van:
1. költözz be a városba, költsd el minden pénzed, olyannyira, hogy ne maradjon semmi az utolsó hónapra és gyere haza hamarabb - ez a "sajci nagyon hiányzol és még mindig nem hiszem el hogy fél évig nem látlak, mostazonnal indulj haza" opció
2. maradj a guest houesban, emészd a kultúrsokkot. először onnan fedezd fel az új környezeted, vegyél motort (de csak ha megígéred, hogy ÓVATOSAN vezeted!!!), pancsikálj, aztán ha tényleg kezded unni magad, még mindig bekérheted magad az aieseces szállásra. így lesz pénzed utazásra, úgyis ezt szeretted volna. felfedezni indiát. - ez meg a "sajci nagyon hiányzol, de ha már kint vagy, érezd magad kurvajól és használd ki a lehetőséget" opció

vigyázz magadra béjbi, és főleg have fun! meg természetesen írj minél többet

Kriszitke 2012.01.27. 12:22:37

Sajciiii!!
Jajj, de jó, hogy írod ezt! annyira jó neked, hogy ottvagy, és annyira büszke vagyok rád!!!
Mindenképp maradj ott, ahol vagy, igaza van bobának, majd ha megunod, még mindig bekölktözhetsz!!:)írj sokat!
csóóók

ps. Hű olvasód leszek, SIR! ;)

fruz 2012.01.27. 21:12:27

Tomikám!
Szerintem jegenyefa jellemed lesz mire letöltöd a szolgálatod, szellemed megtisztul, a sejtjeid kicserélődnek, és mikor majd hazajössz, mindenki eléd járul bölcs jótanácsokért.
szerintem nézd meg, hogy meddig bírod a campuson, és ha már fizikai fájdalmat érzel, csak akkor költözz a városba, no meg előbb nézd meg, hogy miféle város, megéri-e ott elkölteni a pénzed, van-e elég látnivaló. ölel nénéd! vigyázz magadra, írj még, Sir!
süti beállítások módosítása